مدارک موردنیاز برای خرید بلیت هواپیما

مدارک ضروری برای خرید بلیط هواپیما داخلی پرواز در مسیرهای داخلی، متقاضیان زیادی دارد و هر روز هم به تعداد آنها اضافه می‌شود. در این بین مسافران تازه واردی که قصد دارند تا برای اولین بار سفر هوایی را تجربه کنند.اصلی‌ترین مدرک هویتی که برای این منظور نیاز است کارت ملی جدید برای هر مسافران […]

پرواز داخلی و خارجی

مدارک ضروری برای خرید بلیط هواپیما داخلی

پرواز در مسیرهای داخلی، متقاضیان زیادی دارد و هر روز هم به تعداد آنها اضافه می‌شود. در این بین مسافران تازه واردی که قصد دارند تا برای اولین بار سفر هوایی را تجربه کنند.اصلی‌ترین مدرک هویتی که برای این منظور نیاز است کارت ملی جدید برای هر مسافران است. در زمان درج اطلاعات برای خرید بلیط هم نیاز است تا برای همه اعضای یک خانواده یا دسته‌ای از افراد به طور مجزا و تک به تک مشخصات هویتی درج شود و بلیط هر فرد درست مطابق با مدارک هویتی خود آن شخص تهیه شود.

مدارک پرواز خارجی

مدارک لازم برای خرید بلیط هواپیما خارجی

برای خرید بلیط هواپیما به مقاصد خارجی نیاز به داشتن مدارک خاصی است. اصلی‌ترین مدرک مورد نیاز برای پروازهای خارجی گذرنامه یا پاسپورت است. پاسپورت مسافر دست کم باید دارای ۶ ماه اعتبار تا تاریخ انقضا آن باشد. علاوه بر آن برای سفر به برخی از کشورهای خارجی نیاز به اخذ ویزای ورود به آن کشور وجود دارد. هرچند در مرحله خرید بلیط خارجی نیازی به ارائه ویزای ورود نیست اما در هر حال زمانی که مسافران راهی سفر خارجی می‌شوند، نیاز است تا علاوه بر گذرنامه معتبر ویزای ورود به کشور مقصد را ارائه دهند.

نمی‌توانید بدون ارائه مدارک هویتی و صرفاً با در دست داشتن بلیط هواپیما کارت پرواز خود را دریافت کنید. بلکه باید پیش از آن یک نسخه چاپی از بلیط خود را به همراه مدارک هویتی که شامل کارت ملی یا شناسنامه برای پروازهای داخلی و یا پاسپورت و ویزا برای پروازهای خارجی است را به متصدیان حاضر در فرودگاه ارائه کنید. نسخه چاپی بلیط پرواز برای سفر در مسیرهای داخلی خارجی هم از مدارک دیگری است که نیاز دارید تا همراه خود ببرید. در سفرهای خارجی علاوه بر همه اینها لازم است رسید پرداخت عوارض خروج از کشور را هم ارائه دهید. عوارض خروج از کشور بر اساس تعداد دفعات سفر به کشورهای خارجی در طول یک سال و نرخ مصوب تعیین می‌شود که می‌توان پیش از تاریخ پرواز و از طریق بانک ملی اقدام به پرداخت آن کرد. البته در زمان حضور در فرودگاه هم می‌توان عوارض خروج از کشور را پرداخت کرد اما برای آنکه از پرواز جا نمانید توصیه می‌کنیم قبل از راهی شدن به فرودگاه اقدام به پرداخت آن کنید.

 

 

منبع:همشهری آنلاین

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *