راهنمای سفر ارزان به کیش

کیش یکی از ۲۱ جزیره ایرانی است که در خلیج‌فارس خانه کرده است.آب جزیره از منابع آب شیرین زیرزمینی تامین می‌شود.در سال ۱۳۶۱ کیش اولین منطقه آزاد اقتصادی ایران معرفی شد و در حال حاضر رونق اقتصادی جزیره بر پایه گردشگری و تجارت است. رفت‌وآمد به جزیره کیش از طریق هوایی یعنی فرودگاه بین‌المللی کیش و همچنین […]

تور ارزان کیش

کیش یکی از ۲۱ جزیره ایرانی است که در خلیج‌فارس خانه کرده است.آب جزیره از منابع آب شیرین زیرزمینی تامین می‌شود.در سال ۱۳۶۱ کیش اولین منطقه آزاد اقتصادی ایران معرفی شد و در حال حاضر رونق اقتصادی جزیره بر پایه گردشگری و تجارت است. رفت‌وآمد به جزیره کیش از طریق هوایی یعنی فرودگاه بین‌المللی کیش و همچنین به‌صورت دریایی از طریق بندر کیش انجام می‌شود. اغلب تورهای کیش  مسافران را با هواپیما به جزیره می‌رسانند. فرودگاه کیش دو ترمینال دارد که یکی از آن‌ها ویژه پروازهای داخلی و دیگری ویژه پروازهای خارجی است. در حال حاضر فرودگاه کیش به ۲۰ مقصد داخلی و دو مقصد خارجی یعنی مسقط و دبی پرواز دارد.

اکواریوم کیش

 تاکسی‌های کیش اغلب خودروهای گران‌قیمت و باکیفیتی هستند و در دو رنگ زرد و سفید دیده می‌شوند. تاکسی‌های زردرنگ تاکسی‌های خطی هستند و تاکسی‌های سفیدرنگ به صورت تاکسی دربست و تاکسی‌تلفنی فعالیت می‌کنند. یکی از توصیه‌های مهم در در راهنمای سفر به کیش بازدید از جاذبه های تاریخی کیش است.

خانه اعیانی از جاذبه های تاریخی کیش است که در شهر باستانی حریره واقع شده است. شهر حریره قدمتی برابر با ۸۰۰ سال دارد .این بنا شامل دو خانه شمالی و جنوبی است که قسمت شمالی آن مساحت بیشتری دارد. کشف کاشی‌های ستاره‌ای در این خانه یکی از مستندات اعیان‌نشین‌بودن این خانه است. همچنین بازمانده سکوهای ورودی و خرابه‌های تالار شاه‌نشین از دیگر سرنخ‌هایی است که به ثروتمندبودن ساکنان آن اشاره می‌کند.

جزیره کیش در قسمت شمالی خود یک شهر باستانی دارد که نام آن در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. تاریخچه این شهر باستانی به قرن ۵ تا ۱۰ هجری قمری برمی‌گردد

درخت سبز یکی از جاذبه های تاریخی کیش است که می‌توان آن را در فهرست جاذبه های طبیعی کیش نیز گنجاند. این درخت قدمتی بیش از ۵۰۰ سال دارد . تکه پارچه‌های رنگارنگی که روی هر گوشه این درخت بسته شده است، نشان از اعتقاد مردم محلی به قداست این درخت و برآورده‌کردن حاجات دارد.ریشه‌های آن به‌جای فروروفتن در زمین، سر از خاک بیرون می‌آورند. این درخت از دسته درختان لور است 
نام جزیره با آب‌های زلال و کریستالی و دنیای رنگین زیر آب گره خورده است و دیدن آکواریوم کیش با ۷۰ نوع ماهی تزیینی می‌تواند این تصور را خوب به حقیقت برساند. انواع ماهی‌های آب‌های شوروشیرین را می‌توانید در اولین آکواریوم بیست هزار لیتری مخصوص آب‌های شیرین ببینید.

در باغ پرندگان کیش بیش از ۵۷ گونه پرنده از بخش‌های مختلف جهان یکجا جمع شده‌اند تا در بازدید یکی دو ساعته گردشگران بتوانند از تماشای آن‌ها لذت ببرند و کودکان از نزدیک با این گونه‌ها آشنا شوند.

هتل‌های ۵ ستاره کیش لوکس‌ترین و باکیفیت‌ترین هتل‌های جزیره هستند.

هتل‌ های ۴ ستاره کیش

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *