بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی از بیمه‌گزاران در برابر حوادث احتمالی سفر محافظت می‌کند. این بیمه برای اخذ ویزا از بعضی سفارت‌خانه‌ها الزامی است و برای سایر سفارت‌خانه‌ها نیز توصیه می‌شود. با توجه به اختلاف نرخ ارز در کشور ما و اکثر کشورهای خارجی، هزینه‌های درمان در این کشورها بسیار گران است. اگر بیمه‌گزار در صورت بروز حادثه […]

بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی از بیمه‌گزاران در برابر حوادث احتمالی سفر محافظت می‌کند. این بیمه برای اخذ ویزا از بعضی سفارت‌خانه‌ها الزامی است و برای سایر سفارت‌خانه‌ها نیز توصیه می‌شود. با توجه به اختلاف نرخ ارز در کشور ما و اکثر کشورهای خارجی، هزینه‌های درمان در این کشورها بسیار گران است. اگر بیمه‌گزار در صورت بروز حادثه بخواهد هزینه را آزاد پرداخت کند،

خرید بیمه مسافرتی برای بسیاری از سفرها اجباری نیست و این حق انتخاب برای مسافر وجود دارد که در سفرهایش بیمه بگیرد یا خیر؛ اما نکته‌ای که مسافران سفرهای خارجی باید در نظر داشته باشند این است که گرفتن بیمه مسافرتی برای بسیاری از کشورهای خارجی (گرفتن ویزا، مخصوصا شینگن) ضروری است که حتما باید آن بیمه را از یک شرکت معتبر بیمه مسافرتی دریافت کرده باشید. نکته مهم درباره همه بیمه‌ها از جمله بیمه‌های مسافرتی این است که شرکت‌های بیمه‌گذار براساس چند فاکتور مختلف ممکن است خدمات متفاوتی به مسافر بدهند که هر کدام از این خدمات هم سقف و محدوده خدمات متفاوتی دارد. بر همین اساس، قیمت هر بیمه مسافرتی هم با دیگری متفاوت است. 

 

بیمه مسافرتی

 

اگر هواپیمای بیمه‌گزاری 12 ساعت تأخیر داشته باشد، بسته به اینکه تحت پوشش کدام شرکت بیمه باشد، بین 90 تا 100 یورو خسارت باید دریافت کند. در این حالت شرکت کمک‌رسان این هزینه را در صورت امکان به حساب بیمه‌گزار واریز می‌کند.

با داشتن بیمه مسافرتی می‌توان از بابت هزینه‌های ناشی از بیماری یا حادثه‌ی خاصی که در سفر رخ می‌دهد، آسوده‌خاطر بود.

درصورتی‌که مدارک شناسایی بیمه‌گزار (پاسپورت، شناسنامه، گواهینامه و…) مفقود شود یا به سرقت رود، شرکت‌های کمک‌رسان هزینه‌های مربوط به صدور المثنی برای بیمه‌گزار را تا سقف مشخصی پرداخت می‌کنند. 

اگر بار بیمه‌گزار در مقصد تحویل داده نشود (به‌جز مقصد “ایران”) شرکت بیمه تا سقف مشخصی خسارت فقدان بار را به بیمه‌گزار پرداخت می‌کند؛ به شرطی که تا 21 روز بار بیمه‌گزار پیدا نشود و مفقودی اعلام شود. به‌منظور گرفتن خسارت بار، بیمه‌گزار باید گزارشی مکتوب از شرکت هواپیمایی یا فرودگاه به شرکت بیمه ارائه دهد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *