پروازهای خارجی

خرید بلیط هواپیما خارجی برای همه کسانی که با انگیزه های مختلف قصد سفر به بیرون از مرزهای ایران رادارند بخشی از دغدغه ها و مقدمات یک سفر به شمار می رود دارند. شروع یک سفر هوایی خرید بلیط هواپیما می باشد با رعایت برخی نکات می‌توانید بلیط پرواز خارجی و داخلی را با قیمت مناسبی خریداری کنید. ایرلاین یا شرکت هواپیمایی عرضه کننده آن پروازهای خارجی مهمترین عامل در تعیین قیمت بلیط هواپیما خارجی است. زمان و فصل سفر هم روی این موضوع تاثیرگذار است. اگر در شهر مقصد، فرودگاه های مختلفی وجود داشته باشد، اینکه آن فرودگاه چه قدر تا مرکز شهر فاصله دارد در قیمت بلیط هواپیمایی خارجی ایرلاینی که به آن فرودگاه پرواز دارد تاثیرگذار است.

برخی شرکت های هواپیمایی ارزانتر و برخی دیگر لوکس تر هستند. البته اعتبار برند، کیفیت هواپیما و خدمات رفاهی در طول پرواز بر این موضوع تاثیر زیادی دارد. نکته دیگر در خرید بلیط ارزان هواپیما توجه به کلاس پروازی است. در پروازهای خارجی، کلاس های پروازی بیزنس و فرست کلس، قیمت بسیار بالاتری دارند. گاهی بین دو کشور پروازهای مستقیم برقرار می شود. اگر بتوانید بلیط رفت و برگشت را یکجا و از این شرکت های هواپیمایی تهیه کنید، می توانید بلیط هواپیما خارجی ارزان را پیدا کنید. اما بدانید که اگر بلیط خود را کنسل کنید، در بلیط های رفت و برگشت، جریمه بیشتری باید بپردازید.

در صفحه اول همراهان گشت بخش سرچ پرواز برای بلیط هواپیما، ابتدا  مبدا، مقصد، تاریخ رفت و یا برگشت را (در صورت خرید بلیط رفت و برگشت هواپیما) مشخص کرده و تعداد مسافران انتخاب کنید.
پس از جستجو بلیط هواپیما برای تاریخ و مقصد موردنظرتان، بلیط‌ها به ترتیب از ارزان‌ترین گزینه‌ها با ایرلاین‌های مختلف نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از فیلترهای جستجو در سمت راست صفحه، مواردی چون قیمت، شرکت هواپیمایی، کلاس پروازی، توقف‌ها و میزان بار مجاز را مشخص کنید.

تهیه بلیط هواپیما از چند ماه قبل برای مسافران امکان پذیر است. اما اگر در زمان‌های خلوت سال سفر می‌کنید، بهتر است خرید و یا رزرو آنلاین بلیط هواپیما خود را در روزهای پایانی انجام دهید زیرا، گاهی ارزانترین نرخ بلیط هواپیما را می‌توانید در روزهای نزدیک به پرواز خریداری کنید.

 

پروازهای خارجی

 

 

امکان تغییر یا اصلاح اطلاعات در بلیط هواپیما، باید با توجه به شرایط و نوع بلیط، با شرکت هواپیمایی هماهنگ شود.قیمت پروازهای خارجی به عوامل مختلفی از جمله زمان خرید بلیط، ایرلاین، کلاس پروازی و زمان سفر بستگی دارد. چنانچه در زمان پیک سفر اقدام به خرید بلیط هواپیما خارج از کشور کنید، احتمالا قیمت بلیط خارجی بالاتر است. پیشنهاد می‌کنیم بلیط هواپیما خارجی را به‌خصوص در ایام پیک سفر از حدود 2 ماه قبل خریداری کنید تا با عدم موجودی بلیط مواجه نشوید.

بلیط‌های چارتری کمی ارزان‌تر از بلیط‌های سیستمی هستند که برای پروازهای خارجی هم می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. اگر سفری برنامه‌ریزی نشده برایتان پیش آمد، حتما سراغ بررسی بلیط‌های چارتری بروید. اما اگر سفرتان قطعی‌ست، هرچه زودتر برای خرید بلیط پرواز خارجی اقدام کنید بهتر است.

 

رزرو بلیط خارجی، هزینه‌ای ندارد و صندلی پرواز شما براساس قوانین ایرلاین از چند ساعت تا چند هفته قابل رزرو شدن است که یک امکان فوق العاده برای تهیه بلیط هواپیما خارجی با قیمت مناسب برای مسافران است. البته توجه داشته باشید که برای مطلع شدن از مدت زمان رزرو بلیط باید به حساب کاربری خود در همراهان گشت مراجعه کنید و این زمان را مشاهده کنید. معمولا این اطلاع رسانی بین یک تا یک ساعت و نیم بعد از زمان رزرو در پروفایل شما قابل مشاهده است.

 

با توجه به شرکت هواپیمایی که بلیط برای پرواز خارجی  از آن خریداری می‌کنید، میزان بار مجاز برای هر بلیط و مسافر فرق می‌کند. در زمان خرید پرواز خارجی می‌توانید میزان بار مجاز را مشاهده کنید تا در زمان تحویل بار، مشکلی پیش نیاید.

 

  • خرید آنلاین بلیط هواپیما حق انتخاب بیشتری را به شما می‌دهد. در خرید اینترنتی، می‌توانید شرایط مختلفی از جمله پروازهای سیستمی و چارتری، ساعت پرواز، ایرلاین، قیمت و تعداد ظرفیت باقیمانده را بررسی، آنها را با هم مقایسه کرده و در نهایت پرواز مورد نظر خود را با اطمینان بیشتر انتخاب کنید. در مقابل، در خرید حضوری محدودیت‌های بیشتری وجود دارد و مسئول مربوطه تنها برخی از بلیط‌ها را به شما اعلام می‌کند و باید در همان لحظه یکی را انتخاب کنید.
 
  • با خرید آنلاین، در عرض چند دقیقه می‌توانید بلیط هواپیمای خود را رزرو و خریداری کنید، در حالی که در رزرو حضوری ممکن است ساعت‌ها زمان صرف شود. با خرید آنلاین نیازی به تردد در سطح شهر و گشتن به دنبال یک آژانس‌های هواپیمایی را نداشته و این یک امتیاز برای شما خواهد بود.